Hoe ziet een dag van een social media marketeer eruit?

17 mei

Vandaag stellen we onze kersverse social media marketeer Kimberley aan jullie voor! Ze werkt inmiddels 3 maanden bij The Conversion Department. Ben jij nieuwsgierig geworden naar haar? Lees dan snel verder….

EVEN SNEL VOORSTELLEN!
Ik ben Kimberley, 27 jaar en ik maak sinds 1 maart deel uit van The Conversion Department. Ik ben hiervoor onder andere werkzaam geweest als Social media marketeer bij Coolblue en als Recruitment Marketeer bij een detacheringsbureau. Ik vertel jullie graag meer over mijn werk! 

HOE ZIET MIJN OCHTEND ERUIT?
Elke ochtend gaat rond 7 uur mijn eerste wekker. Ik ben absoluut geen ochtendmens, dus ik druk altijd met veel plezier op de snooze-knop. Dit herhaalt zich altijd nog een aantal keer. Om half 8 is het toch echt tijd om uit bed te gaan. Even snel douchen, opmaken en aankleden. Nadat mijn kat Mila een ontbijtje heeft gehad, eet ik zelf een bakje kwark en loop ik richting de tram. Ik ben elke ochtend ongeveer 30 minuten onderweg naar kantoor, maar dit is voor mij absoluut geen probleem. In de tram luister ik het liefst naar een podcast of lees ik de laatste nieuwtjes op het gebied van online marketing. Op kantoor drink ik nog een overheerlijke cappuccino en dan ben ik helemaal klaar om de dag te starten!

WERKZAAMHEDEN?
Elke ochtend beginnen wij met een kort overleg en worden alle lopende projecten kort besproken. Mijn dagen zien er eigenlijk nooit hetzelfde uit. Zo bestaat een normale dag voor het grootste deel uit het opzetten/optimaliseren van Facebook campagnes, het versturen van nieuwsbrieven en het plaatsen van leuke content op de kanalen van onze klanten. De variatie in werkzaamheden zorgt ervoor dat ik elke dag met een grote glimlach van oor tot oor naar mijn werk ga.  Naast mijn eigen werkzaamheden probeer ik ook wekelijks het contact te onderhouden met onze klanten en ga ik regelmatig even langs om de campagnes te evalueren.

HOOGTEPUNT VAN DE DAG?
De overheerlijke lunch! Wij eten altijd gezellig samen aan de grote lunchtafel. Ik leef echt naar de lunch toe, omdat ik gek ben op eten.  

EEN TWEEDE HUIS
Ik voel me helemaal thuis bij TCD, omdat ik als social media marketeer mijn creativiteit en passie voor cijfers kwijt kan. Ik heb altijd de ambitie gehad om meer met cijfers te gaan doen en bij TCD heb ik die uitdaging gevonden.  Ik ben dagelijks met zoveel verschillende klanten bezig waardoor ik ontzettend veel leer. Daarnaast werken wij op een prachtige locatie en ben ik écht verliefd op ons kantoor.  

MIJN TOFSTE PROJECT?
Ik vind het heel moeilijk om een keuze te maken, want ik heb in een korte periode zoveel leuke projecten afgerond. Momenteel ben ik bezig met een campagne voor een evenement en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit nog veel vaker wil doen. Ook heb ik in de eerste maand in samenwerking met The Dutch Dance Reporters een hele toffe video opgenomen voor een van onze klanten en heb ik het videoscript geschreven voor onze eigen video.

EINDE DAG
Aan het einde van de dag loop ik mijn to-do lijstje nog een keer na en streep ik alles van mijn lijstje af wat ik heb gedaan. Daarna maak ik de planning voor de volgende dag en is het tijd om naar huis te gaan. Een goede planning is van groot belang voor een online marketeer, want anders zie ik op een drukke dag de bomen door het bos niet meer. Ik kan ook pas genieten van mijn avond als ik alles heb opgeschreven. Als ik dit heb gedaan, dan is het tijd om naar huis te gaan. Morgen weer een nieuwe dag!

Deel dit bericht met vrienden