Hoe kom ik hoger in Google?
Op die vraag is een meerdelig antwoord nodig. Met zoekmachine optimalisatie (SEO = Search Engine Optimization), zorgen wij dat jouw website beter vindbaar is voor Google. Je website moet namelijk aan aardig wat eisen voldoen om goed vindbaar te zijn. In grote lijnen kunnen we drie categorieën onderscheiden: techniek (on-site), content (on-page) en autoriteit (off-page). Deze samen bepalen hoe jouw domein door Google wordt beoordeeld. In de ideale situatie heb je een snelle, gebruiksvriendelijke website, mét SEO-geoptimaliseerde teksten en veel waardevolle links vanuit andere websites.
Techniek, content en autoriteit
Tijdens een uitgebreide scan kunnen wij achterhalen waar optimalisaties mogelijk zijn op het gebied van techniek. Denk hierbij aan het verhogen van de snelheid van je website. Maar minstens net zo belangrijk is de content op de website. Aan de hand van een zoekwoordenanalyse adviseren wij op welke zoektermen jouw website geoptimaliseerd kan worden. Hiervoor dienen zogenoemde ‘SEO-teksten’ geschreven worden. Het laatste (maar essentiële!) onderdeel is het opbouwen van de autoriteit van de website. Dit doen we door middel van linkbuilding. Linkbuilding is onder andere het verkrijgen van links vanaf andere ‘autoritaire’ en kwalitatieve websites.