010 - 3161713 Contact opnemen
Circle 2
Kompas

E-mailmarketing

De veelzijdigheid van e-mailmarketing

‘E-mail werkt niet meer’ - Een hardnekkige opvatting binnen de online marketing. Tegelijkertijd is het één van de meest effectieve vormen van online marketing. Van het versturen van een (eenmalige) nieuwsbrief tot het instellen van een volledige funnel; e-mailmarketing zorgt ervoor dat je de doelgroep bindt aan jouw merk.

Consistente contactmomenten 
Meer omzet uit bestaande klanten 
Automatiseer de mailingfunnel 
Gebouw/tunnel

Hoe we op de beste strategie ontwikkelen voor jouw e-mailmarketing

Allereerst kijken we vanuit de online marketing strategie naar de gehele marketing funnel. Wat is het uiteindelijke doel dat we willen bereiken en kan e-mailmarketing daar een rol bij spelen? E-mailmarketing heeft het meeste resultaat op het moment dat het iets later in de marketingfunnel wordt ingezet, wanneer de (potentiële) klant zich al deels heeft gebonden aan jouw bedrijf. Dit komt simpelweg doordat je klantgegevens nodig hebt om iemand te kunnen bereiken. Deze klantgegevens verkrijg je bijvoorbeeld door een inschrijving voor een nieuwsbrief of door een aankoop te hebben gedaan. Bindt ze aan je merk door bijvoorbeeld een periodieke nieuwsbrief te sturen met persoonlijke acties en nieuws over jouw bedrijf.

Emailmarketing voor leadgeneratie

E-mailmarketing kan sterk bijdragen bij het uitrollen van de gehele online marketing strategie. We spreken dan van het instellen van een e-mailmarketing funnel waarbij leadgeneratie het doel is. Heb je jouw klant bereikt via een ander online kanaal en hebben ze toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken? Ga dan na in welke vervolgfase van de funnel zij bevinden. Heeft men zich alleen ingeschreven voor de nieuwsbrief of is er ook al een aankoop gedaan? De fase van de funnel bepaalt hierbij het doel van de mailing, volledig afgestemd op de informatiebehoefte van de ontvanger van de fase waarin hij persoonlijk zit. Heeft de ontvanger bijvoorbeeld nog niet het conversiedoel behaald? Activeer hem dan bijvoorbeeld door een unieke, persoonlijke kortingscode te sturen.

Dit proces kan volledig geautomatiseerd worden met allerlei uitgebreide opties binnen het e-mailmarketingprogramma om de ontvanger door de funnel te begeleiden. Door één keer de funnel te ontwikkelen, kan er langdurige leadgeneratie ontstaan. Eenmalige inspanning zorgt voor langdurig resultaat. E-mailmarketing is een betaalbaar en efficiënt kanaal welke goed converteert.

E-mailmarketing inzetten @TCD

Het inzetten van sterke e-mailmarketing is een specialisme op zich. Zoals we al hebben aangegeven, is het een erg breed en veelzijdig kanaal. De inzet is sterk afhankelijk van jouw doel. Onze e-mailmarketing specialisten hebben een brede kennis en hebben ervaring met het effectief inzetten van e-mailmarketing campagnes, met verschillende doelen. Wij monitoren in het e-mailmarketingprogramma de resultaten van iedere campagne en gebruiken deze opgedane kennis en ervaring met het instellen van toekomstige e-mailmarketing. Zo blijven we optimaliseren, zodat iedere campagne weer succesvoller is dan de vorige!

Circle 2