010 - 3161713 Contact opnemen
Circle 2
Zichtbaarheid online

Display advertising

Van naamsbekendheid tot conversie

Banners zijn uitermate geschikt om de bekendheid van jouw bedrijf of merk te vergroten. Herhaling speelt een grote rol bij het verkrijgen van top of mind awareness bij jouw doelgroep, oftewel je moet zorgen voor een hoge exposure van jouw bedrijf op merk. Met display advertising is het gemakkelijk om een hoge exposure te realiseren.

Interessant voor elke doelstelling 
Visueel onder de aandacht
Bekend maakt bemind 
Online zichtbaar

Wat is display advertising?

Display adverteren is online reclame maken met banners om je doelgroep te bereiken. Veel mensen vergelijken display adverteren met een traditionele banner in de krant of een vakblad. Met een visuele uiting probeer je de potentiele klant tot een actie over te laten gaan. Display adverteren kan op diverse manieren worden ingezet.

Mogelijkheden Display Advertising

Display adverteren kan voor verschillende doelstellingen worden ingezet; van naamsbekendheid tot conversie. Er zijn netwerken waarbij websites zijn aangesloten om advertentieruimte aan te bieden. Een voorbeeld hiervan in het Google Display Netwerk, waar grote websites als YouTube onderdeel van zijn. Dan hebben we het nog niet eens over het aantal verschillende formaten welke ingezet kunnen worden. Van statische afbeelding tot video (animatie). Hoewel de visuele uiting vanaf de buitenkant redelijk simpel lijkt is de manier van ‘targetten’ erg complex.

Voor wie is display advertising geschikt?

Display Advertising is geschikt voor kleine en grote bedrijven. Display adverteren is een goede manier om brandawareness te creëren rondom je bedrijf of merk. De kosten zijn op basis van het aantal vertoningen van jouw advertenties. Waar je bij offline advertenties betaald voor de advertentieruimte (ongeacht het bereik), betaal je bij display advertenties alleen de daadwerkelijke vertoningen. De grootte van de doelgroep en de grootte van het bereik bepalen het budget dat nodig is. Ook bij display advertising is het belangrijk om je doelgroepen en doelstellingen te definiëren.

Display advertising voor remarketing

Display adverteren worden vaak op remarketing doelgroepen ingezet. Wanneer je een website bezoekt worden vaak cookies (link naar cookieblog) geplaatst. De gegevens die deze cookies verzamelen, zijn essentieel voor het instellen van gericht en relevante advertenties om je doelgroep over te halen tot een gerichte actie (conversie).

Display advertising uitbesteden @ TCD

Gezien de complexiteit van de display wereld, nemen wij voor onze klanten - waarbij display advertising een onderdeel van de strategie is - uit handen. We adviseren iedere klant hierop in te zetten. De budgetten hoeven niet hoog te zijn om goede prestaties te realiseren. We adviseren u hierin uitgebreid in tijdens de eerste fase van online marketing strategie.

Circle 2