fbpx

E-mailmarketing

Van klanten ambassadeurs maken met e-mailmarketing

‘E-mail werkt niet meer’

Een hardnekkige opvatting binnen de online marketing. Want het is juist één van de meest effectieve vormen van online marketing. Van het versturen van een (eenmalige) nieuwsbrief tot het instellen van een volledige funnel; e-mailmarketing zorgt ervoor dat je je doelgroep bindt aan jouw merk.
  • Relatief goedkoop marketingmiddel met een hoog rendement
  • Inzetbaar voor verschillende doelstellingen: van verkoop stimuleren tot klantrelaties onderhouden

Ontvang gratis advies over e-mailmarketing

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met je op!

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een effectieve manier om je doelgroep te informeren, het contact te onderhouden en te laten converteren. Het is een persoonlijke vorm van communiceren met je doelgroep.

Mensen die hun e-mailadres hebben achtergelaten – bijvoorbeeld na een aankoop uit je webshop of het inschrijven van een nieuwsbrief – worden in een mailinglijst opgeslagen. Nu is het van belang dat de mensen uit je mailinglijst met regelmaat een e-mail van je ontvangen. Dit kan maandelijkse, wekelijks of zelf dagelijks zijn: wat past binnen jouw strategie. In de e-mail stuur je vakinhoudelijke informatie, een unieke actiecode of nieuws over jouw bedrijf. Daarbij is het van belang dat je goed weet wat de informatie- en communicatiebehoefte is van de fase waarin jouw (potentiële) klant zit.

Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?

Doordat e-mailmarketing voor veel doeleinden kan worden ingezet, heeft het ook veel voordelen:
  • Je communiceert met een relevante doelgroep
  • Eenmalig instellen voor langdurig resultaat
  • Continu onder de aandacht van de doelgroep
  • Consistente contactmomenten
  • Meer omzet uit bestaande klanten
  • Lage kosten

E-mailmarketing inzetten voor leadgeneratie

E-mailmarketing kan sterk bijdragen bij het uitrollen van de gehele online strategie. We spreken dan van het instellen van een e-mailmarketing funnel waarbij leadgeneratie het doel is.

Ga na in welke fase van de funnel je bezoeker of contact zich bevindt. Heeft men zich ingeschreven voor de nieuwsbrief? Is er ook al een aankoop gedaan? De fase van de funnel bepaalt het doel van de mailing, volledig afgestemd op de informatiebehoefte van de ontvanger. Zit de ontvanger in de laatste fase van de funnel, maar is hij nog niet overgegaan tot een aankoop? Activeer hem dan door bijvoorbeeld een unieke, persoonlijke kortingscode te sturen.

Dit proces kan volledig geautomatiseerd worden met allerlei uitgebreide opties om de ontvanger soepel door de funnel te begeleiden. Dit valt samen met de inzet van marketing automation. Door één keer de funnel te ontwikkelen kan er langdurige leadgeneratie ontstaan.

E-mailmarketing uitbesteden

Het inzetten van sterke e-mailmarketing is een specialisme op zich. De inzet is sterk afhankelijk van jouw doel. Onze e-mailmarketingspecialisten hebben brede kennis en veel ervaring met het effectief inzetten van verschillende e-mailmarketing campagnes.

Wij monitoren in het e-mailmarketingprogramma de resultaten en gebruiken de opgedane kennis met het instellen van toekomstige e-mailmarketing. We blijven optimaliseren, zodat elke campagne weer succesvoller is dan de vorige!