010 - 3161713 Contact opnemen
Circle 2
50.460 poll-reacties op Instagram in een maand tijd

50.460 poll-reacties op Instagram in een maand tijd

NVDV, de Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie, wil zoveel mogelijk mensen bewust maken van de gevaren van huidkanker. En dan met name de vaak eenvoudige methodes om de ernstige ziekte te voorkomen. Social media mag natuurlijk niet ontbreken als middel om deze boodschap te verspreiden. Aan ons de vraag een zo groot mogelijk deel van de doelgroep te bereik (iedereen in Nederland) en de interactie met content te vergroten. Dit alles met het doel bewustwording.

Welke diensten hebben wij verleend?

Social Media Advertising
Social Media Advertising
50.460 poll-reacties op Instagram in een maand tijd

Hoe ga je te werk als ‘iedereen’ in de doelgroep valt?

Het klinkt als een eenvoudige campagne; iedereen valt in de doelgroep. Maar juist binnen een brede doelgroep moet er onderscheid gemaakt worden. Ieder platform heeft een ander type gebruiker en zijn eigen kenmerken. Zo wordt Facebook met name populairder onder een oudere doelgroep en worden Instagram Stories beter bekeken dat feedberichten. Met deze kennis hebben wij de campagnes en content op de kanalen afgestemd. Het maken van dit onderscheid heeft ervoor gezorgd dat we bovengemiddelde kwaliteitsscores hebben behaald, wat niet mogelijk was als we dezelfde strategie op alle kanalen hadden toegepast.

Result 1
2.731.517 unieke personen binnen een maand
Result 2
50.460 poll-reacties op Instagram
Result 3
49,8% meer volgers binnen een maand
Circle 2